Välkommen till BarnArts Hjälpcenter. Här hittar du svar på vanliga frågor och stöd för både arrangörer och kunder. Använd sökfunktionen för att snabbt hitta den information du behöver. Har du fler frågor? Fyll i kontaktformuläret längst ner på sidan så hjälper vi dig gärna vidare!
Det är bäst att registrera sig så snart ni vet vilken period och/eller tema ni vill ha. Även om det är mot slutet av läsåret. Eftersom utrymmet är begränsat och kapacitet reserveras i turordning baserat på anmälningar, är ni endast säkra på att ert program kan genomföras genom att registrera er. Ni kan registrera er skola online eller genom att kontakta oss på 0499 - 370423. Vänta inte för länge för att undvika besvikelse.
Nej! Ett program från BarnArt kostar inte din skola någonting. Vi skickar gratis teckningspaketet med papper för hela skolan, hämtar teckningarna hos er, trycker kampanjfoldrarna åt er och sköter webbutikerna. Alla sålda artiklar levereras också gratis till er skola. Programkostnaderna täcks av de genomsnittliga försäljningarna i barnens webbutiker. Om du dock använder ett program utan att skicka in teckningarna och/eller med färre än 50 deltagande barn, kan programkostnader på 2.275 kr debiteras.
Ja, BarnArt betalar fraktkostnaderna för foldrar, artiklar och andra material. När teckningarna är klara hämtar vi dem även hos er.
Deltagandet i ett BarnArt-program är frivilligt både för skolan och för barnen och köparna. Vi ber er bara att kontakta oss efter registreringen om ni behöver ändra aktionsdatum på grund av vår produktionskapacitets planering. Om ni använder utbildningsprogrammet Utbildningskonstveckor utan att skicka in teckningarna kan programkostnader på 199 € tillkomma.
Nej. Vänligen använd det papper vi skickar till er. På så sätt kan vi säkerställa att teckningen skannas korrekt och att den överförs optimalt till artiklarna.
Ecoline, färg, tusch, allt är tillåtet. Inga 'attribut' får dock klistras på ritpappret och teckningen får inte smeta av sig när man drar handen över den. Vi rekommenderar också att göra mycket färgglada teckningar. Användningen av (färg)krita avråds eftersom detta ofta ger ett blekt resultat. För bästa resultat, se alla tips och tricks i exempelhäftet och på (klass)webbplatserna.
Det är tillåtet men vi avråder från det. Detta skulle resultera i flera webbutiker och teckningen skulle förlora sin styrka. Välj därför den bästa teckningen.
Aktiviteten är egentligen avsedd för teckningslektionen. Om ett barn inte kan göra en teckning i skolan, får de självklart göra den hemma. Se bara till att även den teckningen görs på BarnArt-ritpapper.
Självklart, om läraren tror att de kan rita lika bra som barnen är deras teckning hjärtligt välkommen.
Ja, det är möjligt. Om ni vill ha tillbaka barnens originalverk kan ni meddela oss detta. Gör det dock inom 3 månader efter att aktiviteten har avslutats. Efter denna tid förstörs verken enligt våra sekretessriktlinjer.
Om det visar sig att inte alla barn har lämnat in sina teckningar när vi har hämtat dem kan ni skicka dem till oss. Ni får då en länk och instruktioner via e-post för hur dessa barn också kan starta sin aktivitet.
Foldrarna får ni tillsammans med XXL MegaPoster cirka 3-4 arbetsdagar efter att vi har mottagit era teckningar.
Om ett barn har tappat sin folder, kontakta oss. Ni får då en länk via e-post så att även detta barn kan starta sin aktivitet.
Priserna finns i exempelwebbutiken på vår webbplats. De visade priserna inkluderar en vinstmarginal på 15% för skolan. Skolan bestämmer själv vinstmarginalen som kan variera från 0 till 33%. Vinsten inkluderas automatiskt i försäljningspriset på artiklarna.
Nej, inte alls. Deltagandet i aktiviteten är helt frivilligt. Barnen kan aktivera sin webbutik men gör det bara om de själva vill. Detta gäller också för att bjuda in familjemedlemmar. Att delta i BarnArt är frivilligt för alla!
Även om köpare i webbutiken kan betala med alla vanliga betalningsmetoder (iDeal, Master Card, PayPal, etc.) kan ni få denna fråga. Om ni är villiga att ta emot den kontanta beställningen från dessa föräldrar kan ni ringa eller maila den till oss. Vi ser till att även denna beställning behandlas.
Efter att barnen har fått sina aktivitetsfoldrar kan de öppna (aktivera) sina egna webbutiker. När aktiviteten är slut (slutdatumet som ni har angett) stängs webbutikerna automatiskt.
Ja, det är möjligt. Kontakta oss då via telefon så kan vi förlänga slutdatumet. Observera att ni själva måste informera teamet, barnen och föräldrarna om den förlängda försäljningsperioden.
Om aktivitetens period har avslutats och webbutikerna har stängts är det inte längre möjligt att beställa artiklar online.
När ni loggar in ser ni under fliken 'Monitor Aktivitet' exakt status för er aktivitet, inklusive det ekonomiska resultatet. Läraren kan också under aktiviteten se på klassidan vilka barn som har öppnat sin webbutik och hur aktiviteten går i sin klass.
Direkt efter att webbutikerna har stängts på det överenskomna slutdatumet ser ni under 'Monitor Aktivitet' slutresultatet. Vid leveransen av artiklarna får ni en finansiell översikt med slutavräkningen. Inom 14 dagar efter slutavräkningen överförs intäkterna från aktiviteten till det konto som ni har angett.
Inom 14 dagar efter slutavräkningen överförs intäkterna från aktiviteten till det konto som ni har angett.
Om en artikel inte når er i gott skick, meddela oss och vi skickar en ersättningsartikel gratis.
Våra medarbetare finns tillgängliga via e-post (info@barnart.se), via kontaktformuläret längst ner på denna sida eller via livechatt på vår webbplats. Vi försöker hjälpa dig så snart som möjligt.
Varje BarnArt-aktivitet har ett slutdatum som bestäms av organisationen. Två veckor efter detta datum levereras de beställda artiklarna till skolan. Dessa är förpackade per barn i en plastpåse. Leverans av beställningen sker via barnet och inte via post eller paketleveranstjänst.
Du får en bekräftelse via e-post för varje beställning i webbutiken. Om du fortfarande är osäker eller inte har fått en bekräftelse kan du fråga barnet om status för din beställning. Barnet kan enkelt se på sin egen webbplats vem som har beställt vad.
För varje beställning som görs i ett barns webbutik får barnet en bekräftelse via e-post. Dessutom kan barnet på sin egen webbplats (som anges på den personliga aktivitetsfoldern) se en översikt över vilka som har beställt och vad de har beställt.
Du har beställt något men barnet ser inte din beställning i sin översikt. Det kan hända att det tar upp till 24 timmar på grund av validering av elektroniska betalningar innan din beställning syns på barnets webbplats. Om din beställning inte syns inom 24 timmar och du inte har fått en bekräftelse via e-post, har din beställning inte registrerats i systemet och din betalning har inte genomförts.
BarnArt kan inte utfärda fakturor för beställningar. BarnArt hanterar betalningarna för skolan eller organisationen men är inte säljande part. För en faktura eller kvitto ber vi dig kontakta organisationen som arrangerar aktiviteten.
Priserna är marknadsmässiga och jämförbara med produkter från online "foto-uppladdnings"-webbutiker. I priset för BarnArt-artiklarna ingår också vinstdelen för välgörenhetsändamålet, skanning och redigering av teckningen och (om så önskas) inkludering av namn. Dessutom är deltagandet för skolor helt gratis och alla material tillhandahålls gratis till skolan.
Beställningar kan endast betalas med vanliga onlinebetalningsmetoder. Om du inte har möjlighet att betala elektroniskt rekommenderar vi att du ber någon som kan göra beställningen åt dig och betalar dem kontant.
För små order är hanteringskostnaderna oproportionerligt höga. Med hänsyn till produktions- och fraktkostnader, vinstandel för skolan och moms skulle vi inte kunna erbjuda ett kortset för endast € 5,99. Vi tar ut små orderavgifter för att täcka de administrativa kostnaderna för din order. Detta gör vi endast om det totala värdet av varorna på din beställning är under € 10. För att undvika små orderavgifter erbjuder vi möjligheten att kombinera beställningar från olika barns webbutiker.
Barnens webbutiker stänger automatiskt vid midnatt på projektets slutdatum. Från och med då är det inte längre möjligt att beställa.
Det är tyvärr inte möjligt. När webbutikerna är stängda påbörjas produktionen av artiklarna omedelbart. Det är inte möjligt att lägga till beställningar i detta skede.
BarnArt gör allt för att tillverka din beställning med omsorg. Om det trots allt är något fel på en beställd artikel, vänligen anmäl detta via e-post till info@barnart.com. Ange organisationens namn, barnets namn, teckningsnummer (om känt) och dina egna uppgifter. Vi vill också gärna få ett foto där problemet syns.
BETALA INTE! Du kan bara beställa och betala via barnens webbutik, eftersom BarnArt inte anser det lämpligt att barn går runt med pengar. Detta har tydligt förklarats för alla barn, så de bör veta detta.
Det finns två alternativ: fråga barnet eller ställ din fråga via denna webbplats under Kontakt.
Du kan fortfarande göra din beställning. Tänk dock på att alla beställningar levereras via barnet.
Vi gör allt för att säkerställa att våra kunder kan handla säkert i barnens museumshoppar. Vi har inte haft några fall av missbruk eller bedrägeri där personuppgifter har använts. Den procedur vi följer för beställningar är säker och pålitlig. För betalningstransaktioner använder vi Igenico Payment Services (tidigare Ogone), marknadsledare inom onlinebetalningar.
Intäkterna från BarnArt-aktiviteten går till det välgörenhetsändamål som den deltagande organisationen själv har valt. Organisationen bestämmer själv vinstmarginalen på artiklarna, vilken varierar mellan 0 och 33% och automatiskt är inkluderad i försäljningspriset på artiklarna.
Fyll i kontaktformuläret så hör vi av oss snart.